By   18 listopada 2016
<!–more–>Różnego rodzaju terenowe gry są coraz bardziej popularne pośród różnego rodzaju firm. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem spore zalety, które odnieść można po zorganizowaniu czegoś takiego. Właściwie przeprowadzona gra znacznie może wzmocnić relacje między pracownikami, a jednocześnie poszerzyć kompetencje potrzebne w wielu zawodach.
<br>
Jakiś czas temu z ogromnym rozmachem zorganizowana została przez jedną z firm farmaceutycznych gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu ludzi uznało za największe wydarzenie tego typu. Uczestniczyli w niej bowiem praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co dało 450 osób. Poza tym całością opiekowało się prawie czterdziestu trenerów, jacy odpowiedzialni byli za prowadzenie zajęć z poszczególnymi zespołami.
<br>
Część z tej grupy trenerów stanowiły osoby z firmy wszystko organizującej, lecz zdecydowaną większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Przybyli oni nieco wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i odbyli tam odpowiednie przeszkolenie. Tym sposobem bez żadnych problemów dali sobie radę ze swoimi zadaniami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był sam Prezes Zarządu, który na co dzień jest doświadczonym alpinistą. Postanowił on wykorzystać swoją pasję do tego, żeby w oparciu o wyprawę w góry przekazać pozostałym słuchaczom sporo interesującej wiedzy w zakresie zarządzania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania sporów. Tym samym nawiązał on do zagadnień pracy zespołowej, tak istotnej w większości firm.
<br>
W czasie pobytu na szkoleniu uczestników podzielono na 25 zespołów, jakie przez przez kilkanaście godzin realizowały zaplanowane cele. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w jakich członkowie drużyn powinni się wykazać komunikacją, zaufaniem i kreatywnością.
<br>
Te eksperymenty były kończone daniem drużynie odpowiednich kart, z jakimi ta powinna się dokładnie zaznajomić. Podczas analizy wspomnianych kart tak naprawdę pracownicy analizowali swoje zachowania nawiązaniu do pięciu głównych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do swojej codziennej pracy.